måndag 20 februari 2012

Dag 15 - Cruisefas : Lax i Ugn

Nu måste jag verkligen skärpa mig efter helgen. Vikten gick upp som förväntat, fast inte så hemskt som jag hade tänkt mig. Så idag till middag blev det en av de bästaste recept från boken!


Lax i ugn (4 portioner)

4 x 175 gr laxfilé frn mitten av fisken
1 1/4 dl torr vitt vin
4 dillkvistar
salt o svartpeppar
citronkliftor att servera till


Sätt ugnen på 200 grader.

Skölj fisken och klappa den torr med hushållspapper. Lägg fisken med skinnsidan ner i en ugnsform i glas. Tillsätt vinet och lite svartpeppar.

Lägg en dillkvist på varje fiskbit. Tillaga i ugnen i cirka 20 minuter tills laxen precis har blivit ljusrosa rakt igenom.

Salta försoktigt och häll av spadet. Servera med citronklyftor.




Dags att sova snart. Kramar till er alla, mina kära Dukanare!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar